وتتوالي الحصريات مع كويسته الفانوس السحري 5165 خش واكسب ايمايه جديييييده
{ستار}{سورك}|اغانى| افلام |العاب|برامج|كونكر| :: °ˆ~*¤®‰«العبه الجباره كونكر»‰®¤*~ˆ° :: °ˆ~*¤®‰«قسم كونكر تهييس وشروحات السيرفر »‰®¤*~ˆ°
صفحة 1 من اصل 1
وتتوالي الحصريات مع كويسته الفانوس السحري 5165 خش واكسب ايمايه جديييييده
الاول نشوف الصور
شرح الكويست
الكويست عباره انك بتقتل في البيرد لحد ما تجمع 6 فوانيس تبدلهم بفانوس بيزود في الدم والاتاك والدفاع
الاكواد الخاصه بالسورس
الاول نروح الي NPCDialog.cs
ونضيف ده
كود PHP:
#region Xabi
case 11004:
{
if (option == 0)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Hey " + GC.MyChar.Name + " This Ramadan Quest Which You can Win Lantern Cup"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("I Have It .", 1));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("ok Man I Will Do It Now.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else if (option == 1)
{
if (GC.MyChar.InventoryContains(505051, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505052, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505053, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505054, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505055, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505056, 1, GC))
{
GC.MyChar.RemoveItem(505051, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505052, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505053, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505054, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505055, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505056, 1, GC);
GC.MyChar.AddItem(2100015);
GC.MyChar.MyClient.LocalMessage(2005, "You have got LanternCup Please Thx To Xabi ");
}
}
break;
}
#endregion
[CENTER][/CENTER]
وبعدين نروح الي Mob.cs
وندور علي
كود PHP:
if (!DI2.FindPlace((Hashtable)Game.World.H_Items[Loc.Map])) return;
DI2.Drop();
}
else
{
ونضيف ده تحته
#region Xabi
case 11004:
{
if (option == 0)
{
GC.AddSend(Packets.NPCSay("Hey " + GC.MyChar.Name + " This Ramadan Quest Which You can Win Lantern Cup"));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("I Have It .", 1));
GC.AddSend(Packets.NPCLink("ok Man I Will Do It Now.", 255));
GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar));
GC.AddSend(Packets.NPCFinish());
}
else if (option == 1)
{
if (GC.MyChar.InventoryContains(505051, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505052, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505053, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505054, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505055, 1, GC))
if (GC.MyChar.InventoryContains(505056, 1, GC))
{
GC.MyChar.RemoveItem(505051, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505052, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505053, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505054, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505055, 1, GC);
GC.MyChar.RemoveItem(505056, 1, GC);
GC.MyChar.AddItem(2100015);
GC.MyChar.MyClient.LocalMessage(2005, "You have got LanternCup Please Thx To Xabi ");
}
}
break;
}
#endregion
[CENTER][/CENTER]
وبعدين نروح الي Mob.cs
وندور علي
كود PHP:
if (!DI2.FindPlace((Hashtable)Game.World.H_Items[Loc.Map])) return;
DI2.Drop();
}
else
{
ونضيف ده تحته
كود PHP:
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505051;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505052;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505053;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505054;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505055;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505056;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
[CENTER][/CENTER]
ونروح الي OldCobe
ونفتح NPCs
كود PHP:
11004 3690 2 0 1002 424 360
ونروح الي OldCobe
ونفتح Items
ونضيف ده في الاخر خالص
كود PHP:
505051 Lantern[A] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505052 Lantern[B] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505053 Lantern[C] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505054 Lantern[D] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505055 Lantern[E] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505056 Lantern[F] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
2100015 LanternCup 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 0 0 2000 2000 2000 0 0 3500 3500 20000 20000 0 0 0 0 0 0 2000 0 0 0 0 3 0 0 Talisman LanternCup~which~Give~you~double~Attack~And~denffense~thx~to~xabi. 5
الحمد لله تم الانتهاء من الشرح الخاص بالسورس
الاكواد الخاصه بالكلينت
الاول نقوم بتحميل هذا الباتش ونضيفه في الكلينت ومش هيأثر علي حاجه في الكلينت
ارجوا الدعاء لي
ثم نقوم بفك ملف Itemtype.Dat
ونضيف هذه الاكواد
PHP]505051 Lantern[A] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505052 Lantern[B] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505053 Lantern[C] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505054 Lantern[D] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505055 Lantern[E] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505056 Lantern[F] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
2100015 LanternCup 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 0 0 2000 2000 2000 0 0 3500 3500 20000 20000 0 0 0 0 0 0 2000 0 0 0 0 3 0 0 Talisman LanternCup~which~Give~you~double~Attack~And~denffense~thx~to~xabi. 5[/PHP]
ثم نفتح فولدر ani
ونقوم بفتح ملف ItemMinIcon بصيغه التكست
ونضيف هذه الاكواد في النهايه من الملف
كود PHP:
[Item505050]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505050.dds
[Item505051]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505051.dds
[Item505052]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505052.dds
[Item505053]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505053.dds
[Item505054]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505054.dds
[Item505055]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505055.dds
[Item505056]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505056.dds
[Item2100015]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505057.dds
ومن نفس الفولدر ani
ونقوم بفتح ملف MapItemIcon بصيغه التكست
ونضيف هذه الاكواد في النهايه من الملف
كود PHP:
[505050]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505050.dds
[505051]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505051.dds
[505052]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505052.dds
[505053]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505053.dds
[505054]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505054.dds
[505055]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505055.dds
[505056]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505056.dds
[2100015]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505057.dds
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505051;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505052;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505053;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505054;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505055;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
#region Birdman
if (Char != null)
if (MyMath.ChanceSuccess(10))
if (Name == "Birdman")
{
DI2.Info.ID = 505056;
DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability;
DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur;
}
#endregion
[CENTER][/CENTER]
ونروح الي OldCobe
ونفتح NPCs
كود PHP:
11004 3690 2 0 1002 424 360
ونروح الي OldCobe
ونفتح Items
ونضيف ده في الاخر خالص
كود PHP:
505051 Lantern[A] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505052 Lantern[B] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505053 Lantern[C] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505054 Lantern[D] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505055 Lantern[E] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505056 Lantern[F] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
2100015 LanternCup 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 0 0 2000 2000 2000 0 0 3500 3500 20000 20000 0 0 0 0 0 0 2000 0 0 0 0 3 0 0 Talisman LanternCup~which~Give~you~double~Attack~And~denffense~thx~to~xabi. 5
الحمد لله تم الانتهاء من الشرح الخاص بالسورس
الاكواد الخاصه بالكلينت
الاول نقوم بتحميل هذا الباتش ونضيفه في الكلينت ومش هيأثر علي حاجه في الكلينت
ارجوا الدعاء لي
ثم نقوم بفك ملف Itemtype.Dat
ونضيف هذه الاكواد
PHP]505051 Lantern[A] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505052 Lantern[B] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505053 Lantern[C] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505054 Lantern[D] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505055 Lantern[E] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
505056 Lantern[F] 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 QuestItem Ramdan~Quest. 5
2100015 LanternCup 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 0 0 2000 2000 2000 0 0 3500 3500 20000 20000 0 0 0 0 0 0 2000 0 0 0 0 3 0 0 Talisman LanternCup~which~Give~you~double~Attack~And~denffense~thx~to~xabi. 5[/PHP]
ثم نفتح فولدر ani
ونقوم بفتح ملف ItemMinIcon بصيغه التكست
ونضيف هذه الاكواد في النهايه من الملف
كود PHP:
[Item505050]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505050.dds
[Item505051]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505051.dds
[Item505052]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505052.dds
[Item505053]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505053.dds
[Item505054]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505054.dds
[Item505055]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505055.dds
[Item505056]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505056.dds
[Item2100015]
FrameAmount=1
Frame0=data/ItemMinIcon/505057.dds
ومن نفس الفولدر ani
ونقوم بفتح ملف MapItemIcon بصيغه التكست
ونضيف هذه الاكواد في النهايه من الملف
كود PHP:
[505050]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505050.dds
[505051]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505051.dds
[505052]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505052.dds
[505053]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505053.dds
[505054]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505054.dds
[505055]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505055.dds
[505056]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505056.dds
[2100015]
FrameAmount=1
Frame0=data/MapItemIcon/505057.dds
Assassin Creed- ::عضو رائع::
-
عدد مشآرڪآتي : 98
النقاط : -32
التقّيمّ : 15
عًٍـمـًرٌٍيَـے : 28
النقاط الذهبية : ((100))
مواضيع مماثلة
» خلي الواحد يقع من الحصان لمة يجي يضرب لباتش 5165 من غير نفي كات
» شفرات كلينت 5165
» npc بيدى لفل 255 سورس 5165
» باتش التحويل من 5095 الى 5165
» افتراضي شفره الجي ام الازرق 5165
» شفرات كلينت 5165
» npc بيدى لفل 255 سورس 5165
» باتش التحويل من 5095 الى 5165
» افتراضي شفره الجي ام الازرق 5165
{ستار}{سورك}|اغانى| افلام |العاب|برامج|كونكر| :: °ˆ~*¤®‰«العبه الجباره كونكر»‰®¤*~ˆ° :: °ˆ~*¤®‰«قسم كونكر تهييس وشروحات السيرفر »‰®¤*~ˆ°
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى